Jak czytać raporty? O statystykach słów kilka!
Jak czytać raporty?
O statystykach słów kilka.
W poniższym artykule postaram się wyjaśnić jak sprawdzić swoje statystyki i co na prawdę oznaczają liczby w raporcie który czytacie. Ponadto postaram się najprościej wytłumaczyć gdzie można podciągnąć dane statystyki i na co należy zwrócić uwagę.
Raport czyli same cyfry i procenty?
Jak najprościej sprawdzić statystyki? Wystarczy, że znajdziesz zamek w Twojej okolicy - najlepiej pusty, kogoś bez tagów żeby przy ewentualnym teście nie narobić sobie czy sojusznikom problemów i wysłać na niego marsz. Polecam także przed atakiem go zeskanować dla pewności żeby nie zastała was przykra niespodzianka.
No dobrze, mamy już raport... ale co dalej? Czym są wszystkie te cyferki i procenty? Po kolei:
1. Strategie wojenne odblokowują się od 22 poziomu hali wojny. Można się ich poświęcając surowce i zwoje wojenne; Istnieje możliwość wybrania 15 strategii dla każdego typu jednostek - piechota, kawaleria i strzelcy. Zawsze jest to jedna strategia na jeden tier jednostki, w sumie 13 i 2 strategie ogólne dające bonusy wszystkim tierom - te polecam rozwijać najpierw. Każdą strategię możemy rozwinąć maksymalnie 10 razy. Dla początkujących polecam strategie defensywne - piechoty dla wszystkich tierów 'Nie do zdobycia'.
2. Statystyki oddziałów czyli jedne z najważniejszych % raportu. Odnoszą się one do wszystkich waszych jednostek, więc im wyższe są te statystyki tym mocniejsze jest wasze wojsko. Atak to oczywiście statystyka ofensywna, natomiast obrona i kondycja (czyli żywotność bądź punkty życia) to statystyki defensywne.
Skąd biorą się te statystyki?
- Przechodzenie kolejnych pięter w labiryncie daje statystyki oddziałów
- Banery prestiżu na fortecy oraz banery na pozostałych budynkach rozwinięte powyżej 30 poziomu
- Badania (Walka i Walka II)
- Badania sojuszu
- Poziom smoka
- Ekwipunek lorda
- Talenty lorda (zakładka wojna)
- Drzewko umiejętności smoczego ducha
- Dwa zaawansowane kamienie (jeden w amulecie i pierścieniu) które możecie aktywować zaawansowanymi gablotami - ciężko je zdobyć, są dołączane w pakietach lub w eventach
- Artefakty (od 18 poziomu fortecy) - rogi można kupić codziennie za kryształy w wieży
- Posągi prestiżu lwów (od 20 poziomu fortecy) - księgi można co drugi dzień kupić z misji Merlina
- Emblematy smoka (dwa okrągłe) - księgi można zdobyć poprzez robienie portalu, wystarczy wrzucić pyłek
- Bohaterowie powołani w radzie
- Bronie bohatera
- Niektóre ramki które można odblokować poprzez osiągnięcia i misje Merlina
- Poziom VIP
- Excalibur i tytuły królewskie
- Buffy tymczasowe (wzmacniacze ataku i obrony)
4. Zasadzki, to aspekt który można spokojnie pominąć w tej grze (przynajmniej na razie jeśli KOA czegoś nie zmieni) ale skoro są to można napomknąć, że można rozwijać je za sprawą badań bądź też talentów lorda zakładki balans.
5. Statystyki poszczególnych oddziałów czyli piechoty, kawalerii i strzelców. Czyli po raz kolejny trzy podstawowe statystyki tym razem rozbite na określone typy jednostek. Tutaj w miarę możliwości możemy się skupić na konkretnych aspektach potrzebnych dla danego typu. Piechota jako nasze mięso armatnie przyjmująca obrażenia i chroniąca resztę naszych jednostek przed bolesnym zmiażdżeniem przez siły wroga powinna być jak najtwardsza - więc ich najistotniejszymi statystykami będą oczywiście obrona i kondycja. Natomiast strzelcy jako nasza siła ofensywna powinni posiadać jak najwyższą cechę ataku. Oczywiście należy zachować zdrowy rozsądek i nie zapominać o pozostałych statystykach.
Polecam rozwój równomierny - czyli patrząc na raport znajdujemy statystykę bądź jednostkę w której brakuje nam statystyk i kolejne rozwinięcie tj. na przykład artefakt bądź relikt wkładamy właśnie w nią. Jednakże z naciskiem na fakt, że piechota i łucznicy stanowią główne dwie siły (ofensywną i defensywną) waszej armii kawaleria może być rozwijana nieco mniej, co nie oznacza oczywiście, że możemy ją jakkolwiek pominąć.
Możemy je ulepszać podobnie jak statystyki oddziałów z pewnymi wyjątkami. Niektóre ulepszenia wpływają na wszystkie statystyki jednostek jak na przykład posągi czy artefakty, inne wpływają na daną statystykę wszystkich jednostek np. kamienie i emblematy dają atak, obronę lub kondycję wszystkim strzelcom bądź całej kawalerii. Należy to wziąć pod uwagę przy tworzeniu balansu statystyk by poprawić tylko daną statystykę wszystkich oddziałów, bądź wszystkie statystyki jednego oddziału.
6. Maszyny oblężnicze nie posiadają swoich kamieni, posągów i artefaktów więc ich statystyki można rozwijać przez ekwipunek lorda, badania, badania sojuszu i talenty lorda. Jednakże nie są one istotnym czynnikiem przy rozstrzyganiu walki więc ma konieczności by się na nich skupiać.
7. Przechodzimy do statystyk obrażeń czyli niedocenianych - a bardzo nie słusznie! Wraz ze statystyką ataku definiują one to jakie uszkodzenia zdoła zadać wasza jednostka. Można by śmiało przyjąć (hipotetycznie), że atak definiuje ilość ataków bądź strzałów jaką zdoła wyprowadzić wasz żołnierz w jednej rundzie natomiast obrażenia będą określały to ile wyrządzą tym szkód. Jeśli więc nawet atak będzie wysoki a obrażenia bardzo niskie to nie wyrządzą one tyle szkód.
- Podstawowym i najważniejszym czynnikiem jest znak kowala na ekwipunku lorda. By go uzyskać należy posiadać (założone) 6 części ekwipunku z tym znakiem. Znak kowala posiadają: zestaw władcy ognia, zestaw wybawcy, zestaw hegemonii i zestaw destrukcji. Można je dowolnie ze sobą łączyć leczy by znak kowala był aktywny trzeba posiadać wszystkie 6 elementów.
- Bohaterowie i pakty - więcej o tym postaram się wspomnieć w osobnym poście ale bohaterowie z zakładki 'Mistrzów Broni' oraz pakt 'Miecz i tarcza' posiadając statystyki obrażeń.
- Banery prestiżu na budynkach. Fabryka pułapek dla obrażeń armii, kuźnia dla piechoty, ambasada dla kawalerii oraz wieża strażnicza dla strzelców.
- Badania sojuszu
- Punkty talentu smoczego ducha - ścieżka maga daje do 5% obrażeń armii - polecam jednak zresetować ją dopiero gdy przejedziecie cały labirynt.
- Poszczególne umiejętności smoka dają % obrażeń strzelców i kawalerii (powyżej 22 poziomu umiejętności).
- Ramki (tytuły) które możemy kupić w labiryncie. Trwają tydzień i dają obrażenia armii oraz obrażenia do poszczególnych typów jednostek. Można (albo nawet trzeba) aktywować wszystkie na raz. Każda z nich daje istotne wzmocnienie waszych % zadawanych obrażeń.
9. Obrażenia i redukcje określonych typów jednostek przeciwko innym. Zdobywamy je tylko i wyłącznie poprzez ulepszani umiejętności smoka w jego drzewku rozwoju. Potrzebne fiolki EXP umiejętności smoka można dziennie kupować za kryształy w wieży bądź też zdobywać ze skrzyń czy eventów.
10. Podczas waszego ataku na wrogiego lorda wasze wojsko ginie bezpowrotnie, natomiast jego trafia do szpitali, potem do sanktuarium - a gdy jedno i drugie będzie pełne to w końcu ginie bezpowrotnie. Wymiana rannych to % który odpowiada za to ile waszych jednostek zamiast ginąć zamieni się w jednostki ranne, które będziecie mogli wyleczyć w szpitalu.
Skąd bierze się statystyka wymiany rannych?
- Umiejętność smoka 'pod opieką smoka'
- Aktywny VIP od poziomu 10
- Subskrybcja
- Ekwipunek orędownika wojny (buty i pierścień) - można je założyć gdy dołączamy do mega zbiórki/garnizonu i brane pod uwagę są statystyki innego gracza. Wtedy więcej naszych wojsk będziemy mogli uleczyć w przypadku porażki.
- Talent lorda 'obrońca życia' działa tak na 30min
I tym oto sposobem dobrnęliśmy do końca raportu...
Ale co jeśli moje statystyki są lepsze a mimo to nie potrafię wygrać? To często padające pytanie. Poza statystykami jeszcze kilka czynników jest równie istotne podczas ataku. Między innymi formacje o których możecie nieco dowiedzieć się tutaj czy też wielkość marszu. I tutaj pojawia się kolejne pytanie.
Jak zwiększyć marsz?
- Poziom fortecy - każdy kolejny zwiększa waszą wielkość marszu o określoną ilość. (poziom 31 zwiększa dodatkowo wielkość o całkowitą wartość 10%)
- Talenty lorda z zakładki wojna - do 15,000 w sumie.
- Umiejętność smoka 'szaleńczy marsz'.
- Badania w uniwersytecie w zakładkach Walka, Walka II a także Wojenna Furia i Legion Króla.
- Pakty bohaterów - Królewski Powrót (Król Artur, Elaine z Garlot/Oberon, Lord Cienia i Sir Baudwin/Bors Starszy) lub Atak Monarchii (Uther/Lancelot i Król Udręki/Gorlois) zwiększają pojemność marszu o 25,000
- Tymczasowo swój marsz można zwiększyć poprzez: talent lorda 'kolosalny marsz', wzmacniacz wielkości marszu oraz tymczasowy relikt korony dowódcy.
Na koniec parę wskazówek o czym należy pamiętać:
1. Statystyki które odnosiły się do waszego smoka bądź pochodziły bezpośrednio od niego (a jak mogliście zauważyć było ich dosyć sporo) są aktywne tylko jeśli wasz smok bierze udział w bitwie. Nie polecam więc atakować bez smoka - bądź też możecie wykorzystać to gdy wasz przeciwnik próbuje to zrobić.
2. Wasz zamek również jest narażony gdy wasz smok jest poza nim (na przykład atakuje czy zbiera) - możecie się jednak zabezpieczyć reliktem tymczasowym - smoczym idolem bądź smoczą klingą. Za ich sprawą nawet gdy smok będzie poza zamkiem podczas ewentualnego ataku będziecie dostawać jego korzyści.
3. Uważajcie kogo atakujecie, mierzcie siły na zamiary i miejcie na uwadze ewentualne wsparcie potencjalnych sojuszników waszego celu.
Mam nadzieje, że te kilka wskazówek i cały ten post chociaż troszkę pomoże wam w dalszej rozgrywce i zrozumieniu całości gry - do boju!
Komentarze
Prześlij komentarz